2018. július 26., csütörtök

Pisztáciával töltött gombafejek




Még  hetekkel (az is lehet, hogy hónapokkal) ezelőtt kivágtam ezt a receptet egy újságból és kitűztem a szagelszívóra, hogy márpedig egyszer én ezt elkészítem... Tegnap szép nagy és friss gombafejeket találtam a boltban, és eszembe jutott a pisztáciás recept! Előételként tálaltam vacsira és mindenkinek nagyon tetszett!

Hozzávalók:

  • 6 db nagy gombafej (a szárát törjük ki)
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • 4 evőkanál olívaolaj+2 a serpenyőbe
  • 4 evőkanál víz
  • bazsalikom
  • bors
  • 1 evőkanál parmezán
  • 5 dkg pisztácia, 4-5 órára vízbe áztatva
  • 6 db aszalt paradicsom, felkockázva

A beáztatott pisztáciáról leöntjük a vizet, beletesszük egy aprítógépbe, hozzáadjuk, a fűszereket, a fokhagymát, a parmezánt, az olajat és a vizet és leturmixoljuk. Ha túl sűrű és a gép nem tudja darálni, adjunk hozzá még 1-2 evőkanál vizet. Amikor megfelelőnek találjuk, keverjük bele a felkockázott aszalt paradicsomot is.
Egy serpenyőben hevítsünk fel 2 evőkanál olívaolajat, majd tegyük bele a gombafejeket. Magas hőfokon dolgozzunk - a cél az, hogy a gombák megpiruljanak és amennyire lehet adják ki magukból a vizet. Kicsit csapkod az olajos víz, így óvatosan dolgozzunk.
Amikor megfelelőnek találjuk a gombát, szedjük ki egy nagy tányérra és a közepét töltsük meg a pisztáciás töltelékkel és már fogyaszthatjuk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése