2014. szeptember 7., vasárnap

Paleo őszíbarackos piskóta








Kaptam néhány levelet, hogy több, recepthez kapcsolódó személyes élményt és tapasztalatot írhatnék bevezetőnek... Ez nagyon kedves, de általában hirtelen ötlettől vezérelve állok neki a sütésnek, a főzés meg a mindennapi rutin része, nem mindig tudok érdekességgel szolgálni, meg igazság szerint nem is hittem, hogy valaki a személyes vonatkozású részeket is elolvasná...
Ez a recept is úgy készült, hogy szombat este lévén, kötögettem a nappaliban, miközben a többiek mellettem tévéztek és egyszer csak megkívántam valami édeset, piskótásat és már mentem is a kamrába szétnézni, hogy milyen hozzávalóim vannak. A recepthez csupán két barackot használtam fel, de Saci mondta, hogy 4 vagy akár ötöt is tehettem volna bele, mert ő nemigen szereti a sima piskótás részeket... Egyébként igaza volt... hiányzott bele több gyümölcs, úgyhogy a recepbe már többet írok bele :)



Hozzávalók:

  • 3 nagy evőkanál kókuszliszt
  • 1 kiskanál sütőpor
  • csipetnyi só
  • 5 egész tojás
  • 2+2 evőkanál eritrit
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 dl kókusztejszín
  • 1 evőkanál vaj
  • 4-5 őszibarack, vékonyan felszeletelve
  • fahéj

A sütőt 170 fokra kapcsoljuk.
A felszeletelt barackokat két kanál eritrittel és ízlés szerinti mennyiségű fahéjjal összekeverjük és félretesszük állni.
A tojásokat mixerrel elkezdjük habosítani, egy idő után elkezdjük adagolni bele az eritritet, olívaolajat, citromlevet és a tejszínt. Amikor mindent összedolgoztunk, hozzáadjuk a kókuszlisztet is. Ha túl sűrűre sikerülne, akkor egy kis tejszínnel még hígíthatunk rajta, de alapvetően hagyományos piskótasűrűségű kell, hogy legyen.
A tepsink aljára beletesszük a vajat, a meleg sütőbe téve megolvasztjuk a vajat, majd kivéve a sütőből a barackokat elhelyezzük, arra öntjük a tésztát és már mehet is a sütőbe. Akkor vettem ki, amikor már a piskótám széle egy picit barnulni kezdett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése