2016. január 25., hétfő

Baconba tekert zöldfűszeres csirkemell




Köszönöm a sok érdeklődő emailt, amiben érdeklődtetek, vajon miért nem töltöttem fel újabb recepteket október óta... A helyzet az, hogy a már meglévő receptekből válgattam jómagam is, illetve sokszor csupán random módon összedobtam sütiket és nem mérttem le a hozzávalókat... 
Az alábbi recept hozzávalóit is csak úgy érzésre dobtam össze... Azért leírom :)

Hozzávalók:
  • 4 szelet csirkemell, nagyon vékonyra és jó nagyra klopfolva
  • Csirkemellenként 4-5 hosszú szelet bacon
Töltelék:
  • 2 evőkanál apróra vagdosott petrezselyem zöld
  • Rozmaring 
  • Zsálya
  • Kakukkfű
  • 3 nagy gerezd fokhagyma
  • Maréknyi édeskömény, apróra vagdosva
  • 2 evőkanál parmezán
  • 2-3 evőkanál olívaolaj
  • Reszelt edami sajt - 1-2 evőkanálnyi
  • Szerecsendió
  • Maréknyi sonka, apróra kockázva
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál őrölt zabpehely vagy tápióka keményítő
  • Bors
A töltelék hozzávalóit keverjük össze. Amennyiben nagyon folyékonynak találjuk a masszát, adjunk hozzá még egy kis zabpelyhet vagy tápiókát.
Szorosan egymás mellé helyezzük el a bacon szeleteket, arra helyezzük rá a kiklopfolt csirkemellet, majd a töltelékből egy-két evőkanálnyit és végül együtt tekerjük fel az egézset - a bacon vége alul legyen a tepsiben, úgy nem göngyölödik szét. Ha mégis, használjunk fogvájót.
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük a roládjainkat, a tepsit fedjük le fóliával és 180 fokra felmelegített tepsiben süssük fél órát, majd a fóliát levéve, süssük pirosra a tekercseket.

Nagyon finom! Mi sült édesburgonyával ettük :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése