2017. július 27., csütörtök

Chia magos-lenmaglisztes szeletkék




A városban járva betértem egy egészséges nasikat árúsító boltba és vettem egy doboz lenmagos-szezámmagos lapkenyeret. Az egész nem volt sok, de aranyárban mérték... A hátulján lévő összetevőket átolvasva, gondoltam, nekiállok és sütök vmi hasonlót.
Előrebocsájtom, hogy ez egy száraz, kréker jellegű valami, csak az készítse el, aki szereti az ilyet. Nekem nagy kedvenceim a száraz kekszek és krékerek is, valamilyen szósszal vagy akár leves mellé!

Hozzávalók:

  • 3 púpos evőkanál kókuszliszt
  • 2 púpos evőkanál tápióka liszt
  • 2 evőkanál lenmagliszt
  • 2 evőkanál őrölt chia mag
  • 1 tojás
  • 3 (nem folyékony) evőkanál kókuszolaj
  • 2 evőkanál sűrű kókusztejszín
  • 1 púpos kiskanál szódabikarbóna
  • 1 csapott kiskanál só
  • bors
  • (1 kiskanál lenmag és 1 kiskanál szezámmag - nekem sajnos ezek pont nem voltak itthon, enélkül készült a kréker)
A sütőt 180 fokra előmelegítjük.

Mindent alaposan összekeverünk. Ha nagyon morzsálódna a tészta vagy nem állna össze adhatunk hozzá még egy kis kókusztejet vagy tejszínt - csak annyit, hogy összeálljon. 

Két sütőpapír közé tesszük és szép vékonyra nyújtjuk. Sajnos nekem eltűnt a nyújtófám... így kézzel egyengettem el a tepsiben, nem nagy sikerrel - kicsit vastag és egyenetlen maradt. Miután megfelelőnek találjuk a vastagságát, alaposan kenjük át olívaolajjal.

Nyújtófa nélkül :):):)


Minthogy vékony a tészta, csak pár percre kell a sütőbe tenni. Amint színt kapott, én ki is vettem!
A széleit körbevágtam, majd felszeleteltem. Három alkalomra elegendő mennyiség nekem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése