2013. április 14., vasárnap

Meggyes-datolyás kenyér





Ez a süti az Anyu féle datolyás süti receptje szerint készült, némi módosítással, én ugyanis nem szeretem a diót...

Hozzávalók:


  • 20 dkg datolya
  • 6 dkg mazsola
  • 6 dkg magozott meggy
  • 12.5 dkg őrölt mandula
  • 1 csapott kiskanál sütőpor
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg olívaolaj
  • 3 tojás 
  • 3 evőkanál xilit


A datolyát kimagozzuk, felaprítjuk, hozzáadjuk a mandulát, sütőport, mazsolát, meggyet. A tojást, a xilitet, a vajat és az olajat habosra keverjük. Az eredeti receptben a tojásfehérjét külön felvertem kemény habbá, de most sajnos elbambultam és már összeöntöttem a cukrot a hozzávalókkal, mire észbekaptam. Kicsit féltem, hogy lapos, semmilyen lesz a süti. Valóban nem nőtt nagyon magasra, de így is jól sikerült. :) Szóval mindkét módon elkészíthető - felvert tojsáfehérjével vagy csak sima keveréssel.



A tojásos egyveleget összekeverjük a mandulás keverékkel és egy kivajazott őzgerincformába öntjük, majd 150-160 fokosra felmelegített sütőben addig sütjük, amíg a szép aranybarna lesz az egész teteje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése