2013. április 14., vasárnap

Rakott tök




A család rakott krumplit kért ebédre... tudtam, hogy én abból bizony nem eszem, így azon kattogott az agyam, hogy mivel helyettsítsem a burgonyát az én részemre. A főzni való tökre esett a választásom. Nekem nagyon ízlett, és egyáltalán nem hiányoltam a krumpli ízét... :)

Hozzávalók:


  • 1 db közepes méretű főzni való tök
  • 2-3 db keményre főtt tojás
  • 1-2 dl jó sűrű kókusztejszín
  • 3 darab nyers tojás
  • só, bors
  • szeletelt sonka vagy kolbász ízlész szerinti mennyiségben
  • reszelt kemény sajt, parmezán


Kivajazott üvegtál aljára végigsorakoztatjuk a felkarikázott, megpucolt tök felét és megsózzuk. Rátesszük a felkarikázott főtt tojást, arra a kolbászt vagy sonkát, majd a felszeletelt tök másik felét. Ismét sózzuk. 
A tejszínt a nyers tojással összekeverjük, sózzuk, borsozzuk és szétterítjük a tök tetején. Erre jöhet a reszelt sajt vagy parmezán. Addig sütjük, amíg a teteje aranysárgássá nem válik.
A sütés végén az üvegedény alján felgyülemlett a tök leve, amit én leöntöttem, amikor az edény már valamelyest kihűlt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése