2013. szeptember 28., szombat

Almás-barackos krémleves





Folytatódik a krémleves invázióm, a család csak mosolyog... Főleg, hogy én még eddig soha gyümölcsös krémlevest nem készítettem. Csak Sacikám főzött egyszer karácsonykor meggyes krémlevest, de nekem ez volt most az első. Nekem nagyon ízlett, főleg mert gyümölcsfüggő vagyok. Egyetlen kritikával illették levesem: nem volt hideg! Upsz...

Hozzávalók:


  • 2 alma, megpucolva, lereszelve és apróra kockázva
  • barack befőtt vagy friss őszibarack (én anyu xilites barackbefőttjéből halásztam ki hat gerezdet)
  • fél citrom leve
  • 1 evőkanál vanília esszencia (most sem volt itthon vanília rúd...)
  • csapott evőkanál xilit
  • 2 dl kókusztejszín
  • Saci javaslatára a díszítéshez: mazsola
A barack levében feltesszük főni a felkockázott barackot és almát együtt, majd hozzáadjuk a citromot, vaníliát, fahéjat, 2-3 szem szegfűszeget és a xilitet. Amikor az alma megpuhult, összeturmixoljuk az egészet. Visszatesszük a tűzhelyre, közepes, de inkább alacsony hőfokra kapcsoljuk és beleöntjük a kókusztejszínt. Ellenőrizzük a fűszerezést, hagyjuk, hogy egyszer felforrjon és már kész is.
Elvileg le kellett volna hűteni a mazsolával együtt, mert akkor a mazsola megpuhult volna és a leves pedig hideg lett volna... Nem baj, majd legközelebb :):):)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése