2013. szeptember 30., hétfő

Körtés pite




Hozzávalók:


  • 110 gr őrölt kókuszreszelék
  • Késhegynyi sütőpor
  • 2 tojás
  • 4 dkg xilit
  • 4 dkg vaj
  • 1-1.5 körte
  • 2-3 evőkanál kókusztej
  • Fél citrom reszelt héja
A tojást kettéválasztjuk, majd a sárgáját kikeverjük a xilittel és hozzáadjuk a puha vajat is. Hozzákeverjük az apróra kockázott körtét - én mélyhűtöttet használtam, de az is teljesen jó volt, bár egy kicsit féltem, hogy vizes lesz tőle a tészta. Nem lett. :-) 
Az őrölt kókuszreszelékhez hozzáadjuk a sütőport és a citromhéjat.
Ezután felverjük a tojásfehérjét, amit nagyon óvatosan hozzákeverünk a tojásos egyveleghez, majd még hozzáadjuk a kókuszt is. Nekem ekkor nagyon száraz és nehezen kezelhetőn lett a tészta, ezért adtam hozzá kb. Három evőkanál kókusztejet. Valójában annyi adjunk hozzá, hogy szépen belelapátolható legyen a kivajazott formába - de sűrűbb az állaga, mint egy hagyományos piskótának.
A formám az ezúttal a hagyományos méretűnek a fele csupán, mert a tészta adag sem nagy.
170 fokon sütöttem, amíg pirosodni nem kezdett a teteje.
Hagyjuk kihűlni, különben szétmállik az egész. Igen, én ismét nekiestem forrón :-) :-) :-) :-) Amikor kihűl, szépen szeletelhető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése