2014. március 24., hétfő

Paleo tavaszi gyümölcsdesszert





Valami édes, tejszínhabosra vágytam a hétvégén a sok tavaszi kerti munka után, de a lehető legkevesebb munkával járó desszertet szerettem volna elkészíteni. Igaz, hogy csak másnap tudtam enni belőle, de megérte a várakozás!!!
Minden gyümölcsből kb. egy maréknyit használtam

Hozzávalók:

  • Meggy - fagyasztott
  • Datolya
  • Aszalt szilva
  • Aszalt sárgabarack
  • Mazsola
  • 1-2 dl narancslé (annyi, ami éppen ellepi a gyömölcskupacunkat)
  • 1-2 evőkanál rum esszencia1 (attól függően ki, mennyire szereti a rum intenzív ízét és illatát)
  • 1 púpos kiskanál fahéj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 evőkanál karobpor


Az aszalt gyümölcsöket tetszés szerinti méretre vagdaljuk, egy edénybe helyezzük őket, ráöntjük a narancslevet, hozzáadjuk a fahéjat, rumot és a reszelt citromhéjat, majd leborítva, egy éjszakára a hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek.
Másnap az egészet nagyon alacsony hőfokon 8-10 percig főzzük, hozzáadjuk a karobport - amitől egy kicsit besűrűsödik a leve, majd hagyjuk kihűlni. 
Tehetünk rá szeletelt mandulát, diót vagy akár egyéb apróra vágott friss gyümölcsöt is, én kókusztejszínből készítettem hozzá habot. Csúúúúúcs ez az íz együtt...
Amennyiben nem teszünk bele datolyát, akkor kell bele xilit vagy méz, különben savanykás lehet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése