2014. június 25., szerda

Mennyei paleo meggyleves




Szüleimtől jó sok idei, fagyasztott meggyet kaptam, gondoltam készítek egy jó kis meggylevest, de ezúttal nem turmixolom...

Hozzávalók:

  • 1 kg meggy
  • 3-4 evőkanál xilit (én 3 kanállal tettem bele, nekem pont jó, Gabi szerint kellett volna bele még egy kanállal...)
  • 1 kiskanál vanília esszencia
  • 3 szelet citrom
  • 2 dl kókusztejszín
  • 6 dl víz
  • 1 evőkanál gesztenyeliszt
  • fahéj
  • 2 darab szegfűszeg


A meggyet félig fagyosan beletettem a fazékba, felöntöttem a vízzel, hozzáadtam a szegfűszeget, a fahéjat, a vaníliát, a xilitet és a citromot. Közepesen hőfokon kb. 10-15 percig főztem.
Közben a lisztet és a tejszínt csomómentesre kikevertem, óvatosan, folyamatos kevergetés mellett adagoltam bele a meggylevesbe. 4-5 percig főzzük tovább. Ha sűrűnek találjuk, adhatunk hozzá még vizet, bár akkor a xilitet lehet, hogy pótolni kell. Én sűrűbben szeretem a leveseket, úgyhogy nem adtam hozzá extra vizet.
Már langyosan ettem belőle... Nagyon-nagyon finom.
Természetesen Gabesz hiányolta a tetejéről a tejszínhabot...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése