2014. július 22., kedd

Paleo meggyes-lekváros pite





Ismét egy új receptet ötlöttem ki, kiderült, ezt is kis mennyiségben sütöttem... Pedig gondoltam holnapra majd jó lesz... De három tinédzsernek ez - is - kevés volt :):):)

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 3-4 marék magozott meggy
  • Cukormentes szilvalekvár
  • 3 evőkanál kókuszolaj
  • 1/3 csésze gesztenye liszt
  • 1/3 mandula liszt
  • 1 csapott kiskanál sütőpor
  • 1 kiskanál vanília esszencia
  • 1/3 csésze méz

A sütőt 160 fokra melegítjük.
A sütőformánkat kókuszolajjal kikenjük, az alját lekenjük szilvalekvárral. Én nem sajnáltam a lekvárt - mennyei illata volt, ahogy később sült a sütőben. Olyan illat volt szerte a házban, mint amikor gyerekkoromban a nagymamám főzte a lekvárt... A lekvárra egy sor meggyet tettem - ezt sem sajnáltam.
Ezek után a tojásokat a mézzel habosra mixereltem, majd az összes többi hozzávalót hozzáadtam és végül a lekváros gyümölcs tetejére öntöttem.

Sokáig sütöttem, de most sem néztem az időt... A teteje barnult és egy kicsit berepedezett, mire kisült. Elvileg hidegen lett volna a legjobb, de a csajszik nem tudtak tovább várni, úgyhogy még erősen langyos állapotában átfordítottam a pitét, hogy a lekváros fele legyen felül. Féltem is, hogy melegen majd az egész darabjaira hullik, de sikerült... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése