2016. október 31., hétfő

Paleo császármorzsa No.2







Ha jól emlékszem, egyszer már készítettem banános császármorzsát, most egy kókuszossal próbálkoztam... Szerintem mindkettő nagyon finom. A receptben 2 dl-es pohárral mértem a hozzávalókat...



Hozzávalók:

  • 3/4 pohár (2 dl-essel mérve) kókuszliszt
  • 1/4 pohár tápióka liszt
  • 1 evőkanál vanília esszencia
  • 1 púpos kiskanál fahéj
  • 1 púpos kiskanál szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • fél pohár sűrű kókusztejszín
  • 4 evőkanál eritrit
  • fél pohár kókusztej
  • 3 evőkanál kókuszolaj


A tojásokat különválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, az összes további hozzávalót alaposan összekeverjük és legvégül adjuk hozzá a tojásfehérjét. Nekem egy sűrű massza jött ki ebből.
Tegyünk kókuszzsírt egy serpenyőbe, forrósítsuk fel és egy merőkanálnyi tésztát tegyünk rá és addig süssük folyamatos kevergetés mellett, amíg barnás nem lesz, sok ropogós résszel. Amikor megfelelőnek találjuk, öntsük ki egy tálba, majd újra tegyünk kókuszolajat a serpenyőbe, rá egy adag tésztát és újra ropogós állapotig sütjük. Addig csináljuk, amíg van tészta. Szerintem nehezebb szépen megsütni, ha az egész tésztát egyszerre tesszük a serpenyőbe, mert a forgatás során fele kipotyog...
Lekvárral, por-eritrittel vagy friss gyümölccsel is fogyasztható. Próbáltam szilvalekvárral, eperlekvárral, banánnal és baracklekvárral is, de a legeslegfinomabb a sárgabarack lekváros... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése