2016. október 19., szerda

Quinoa gyros feltéttel és paradicsommal




Tegnap este készítettem életemben először quinoa köretet és azt kell mondjam, bejött! Sokféle elkészítési módot találtam a neten, én időszűke miatt a leggyorsabb és legegyszerűbb verziót választottam... Íme:

Hozzávalók a quinoához:

  • 2 dl-es pohárnyi quinoa
  • 5 dl víz
  • vegeta (nátriumglutamát és festékanyagmentes!) 
Csapvíz alatt, szűrőben jó alaposan átmostam (mosás nélkül állítólag keserű maradhat...), majd 5 dl vízben vegetázás után elkezdtem főzni. 20-25 percig kell főzni, azidő alatt én még egyszer felöntöttem vízzel, mert túl gyorsan elfőtt a lé alóla... Ennyi. :)

Hozzávalók a gyros húshoz:
  • 80 dkg felkockázott pulykamell
  • 1.5 felkockázott kaliforniai paprika - én pirosat tettem bele
  • gyros fűszerkeverék, amit én kevertem házilag - oregánó, édes fűszerpaprika, bors, őrölt kömény, őrölt koriandermag, bazsalikom, majoranna, rozmaring, szárított vagy friss fokhagyma, kakukkfű, fahéj
  • só vagy vegeta (nátrium-glutamát és festékanyagmentes!)
  • víz
  • (tápióka liszt vagy útifű maghéj)
A felkockázott pulykát olajon megpirítjuk, vegetázzuk, majd felöntjük annyi vízzel, ami ellepi és elfőzzük a vizet alóla. Amikor ez megtörténik, hozzáadjuk a felkockázott paprikát, együtt pirítjuk, majd egy kis vizet adunk hozzá és beleadagoljuk a fűszerkeveréket - kóstolgatni kell, mikor finom az íze, hiszen mindenkinek más a kedven fűszere. Nálunk a lányok nem szeretik, ha túl borsos, Gabesz nem szereti, ha nagyon kiérződik a fahéj, stb... Szóval ízlés dolga. Amikor a hús puha és a paprika darabok is megpuhulnak és megfonnyadnak, akkor kész. Persze egy kis vizet mindig lehet alá tenni, nehogy odaégjen, mert keserűvé válhat a fűszer. Mivel kicsit több vizet löttyintettem rá a végén, mint kellett volna, a felesleget meg sajnáltam volna leönteni, mert akkor a fűszerezés is kárba vész, így egy kis tápióka liszttel besűrítettem. Mennnnnnnyei lett. 
A quinoa került elsőként a tányérra, arra szedtem a mártást és végül apróra kockázott paradicsommal  és egy kis felaprított lila hagymával tálaltam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése