2017. január 23., hétfő

Almás pite No.x




Már van a receptgyűjteményben néhány almás pite - innen is látszik, hogy melyik a kedvenc gyümölcsöm :):):), de azok jó részéhez őrölni kellett volna néhány hozzávalót és ahhoz, most nem volt sem időm, sem kedvem, inkább a kamrában kutakodtam, hogy miből alkossak 5 perc alatt egy pitét.

Hozzávalók:

  • 5 alma, megtisztítva, lereszelve
  • eritrit
  • fahéj
Tésztához:
  • 1 púpos evőkanál kókuszliszt
  • 1 púpos evőkanál nyílgyökérliszt
  • 1 púpos evőkanál kemény kókusztejszín (két pitét is készítettem a hétvégén, egyikhez csak a kókusztejszín sűrű részét adtam, akkor a tészta kemény és ropogós lett, a másikhoz öntöttem a kókuszvízből is, így folyékony masszát kaptam - az puhára, kicsit piskótásra sikerült. Nekem az előző, rusztikusabb jobban tetszett)
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál eritrit
  • 1 kiskanál sütőpor
Sütés előtt
Mivel kaptam kritikát, hogy nem tüntetem fel a tepsi méretét, most gyorsan méricskéltem egyet. A rusztikus tésztájú első pitét egy 20 cm átmérőjű, magas falú, levehető oldalú kis tepsiben készítettem, a másodikat pedig egy 15*22 cm-es kerámia tepsiben. 

Ropogós tésztájú


A tészta hozzávalóit összekeverjük - a tészta sűrűsége a fent leírtaktól függ. A tészta felét a kivajazott tepsi aljára kenjük, majd az eritrittel és fahéjjal elkevert almát ráhelyezzük, végül pedig a tészta másik felével az almát beborítjuk. 

180 fokra felmelegített sütőbe helyezzük és addig sütjük, amíg az általunk kedvelt ropogósságot vagy sült színt el nem érjük. Ha egy kicsit várunk, hogy kihűljön, szépen szeletelhető.

Puha tésztájú


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése