2013. május 15., szerda

Almás tallér




Nagy örömömre találtam még sok 'maradék' magot, diófélét és még almám is volt itthon, gondoltam, meglepem a lányokat, de talán titkon leginkább magamat, egy kis desszerttel. Már hetek óta nem sütöttem semmit... szinte remegek valami paleo sütiért :)

Hozzávalók:

  • 10 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 12 dkg őrölt zabpehely
  • 4 dkg őrölt mogyoró
  • 1 csapott kiskanál szódabikarbóna (kifelejtettem, de anélkül is jó volt)
  • 2 evőkanál méz
  • 4 evőkanál xilit
  • 2 púpozott kiskanál fahéj
  • 2 tojás
  • 2 alma
  • 2 kiskanál vanília aroma
  • víz
A száraz hozzávalókat - őrölt magokat és a fahéjat, szódabikarbónát, xilitet - összekeverjük.
Egy másik tálban a két tojást a mézzel, a vanília aromával elkeverjük, az almát pedig lereszeljük, majd egy aprítógépbe tesszük és pépesre daráljuk. Azután mindent összedolgozunk. Ha kell egy kis vizet hozzádhatunk, hogy sülés közben ne száradjon adjonra a tallér.
Gombócokat formálunk belőle, ellapítgatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őket, majd 165  fokon sütjük, amíg épp hogy barnulni nem kezd. A gyerekeknek a sültebbek ízlettek, nekem meg a kevésbé sültek, ahol érződött az alma leve :):):)
24 darab lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése