2013. október 1., kedd

Almás pite




Hát ez valami fenséges!!! Nagyon ízletes és alig lehet abbahagyni az evést... :):):)

Hozzávalók:
(kicsi sütőformához)


  • 3 dkg őrölt kókuszreszelék
  • 3 dkg őrölt zabpehely
  • késhegynyi sütőpor
  • 2 tojás
  • 3 dl kókusztejszín
  • fahéj
  • 40 dkg reszelt alma
  • xilit
Az őrölt zabpelyhet és a kókuszt összekeverjük a sütőporral és a felét beleöntjük a kivajazott tepsink aljára. Erre jön a fahéjjal elkevert reszelt alma - a fahéj mennyisége csak attól függ, ki mennyire szereti az ízét és illatát.
Az alma tetejére én szórtam egy púpos evőkanál xilitet.
Az őrölt zabpelyhes-kókuszos keverék fennmaradó felébe beleütjük a két tojást, hozzáadjuk a kókusztejszínt, majd szép simára kikeverjük és végül ráöntjük a reszelt almára.

180 fokra felmelegített sütőbe helyezzük, és addig sütjük, amíg szépen pirosodni nem kezd a teteje.







16 megjegyzés:

  1. Jól értem, hogy az aljára csak száraz cucc van öntve? Az veszi fel az alma levét? Csak hogy tisztán lássak, mert ezt ki kell próbálnom. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, szárazon. Még vajat sem tettem az aljára, igaz, szilikon formában sütöttem.

    VálaszTörlés
  3. A gyereknek szeretnék almáspitét készíteni. Ez a süti nagyon jól néz ki, de nem tudom, mennyire érződik ki a kókusz íze?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben szerintem egyáltalán nem érződik ki, főleg, ha jóóó sok alma van benne...

      Törlés
  4. Szia. Reggel megsütöttem, nagyon ízlett, a gyerekek is ették. Végre egy szaftos süti, és nem kell a tésztával foglalkozni. Én úgyis sajnálom a pitetésztába a sok drága magot...Az alja gondolom neked is szaftos lett, de milyen is lenne az almától.
    Hasonlít a feltét a tetején a clafoutis tésztájához, sütőpor nélkül. A teteje olyan jó lett! Köszi a receptet, még követni foglak. Erika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök, hogy ízlett! Máskor is szívesen látom véleményed!!!
      Üdv. Brigi

      Törlés
  5. Szia! Hát ez bitang jó lett! Bevallom naggggyon szkeptikus voltam és már keresgéltem a helyet a konyhámban, ahova be gondoltam veregetni a fejemet, mert hogy ebből úgyse lesz semmi és már megint bedőltem egy receptnek. Nos 8 szép szeletre vágtam, egyéves kislányom másfél, hároméves kisfiam kettő, magam két és fél szeletet termelt be. Holnap megint megsütöm... Köszönöm a receptet! Üdvözlettel
    Katalin

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Nekem nem ilyen lett. Jol értem a 3 dkg? A tojás egybe került bele vagy a fehérje felverve? Melyik kókusztejszin?

    VálaszTörlés
  8. Igen, valóban ilyen keveset teszek. A tojást nem kell külön felverni, csak a fenn leírt hozzávalókkal elkeverni - egy enyhén folyós, ragacsos massza ez, ami az almára kerül. Én legtöbbször a Cocomas kókusztejszìnnel sütök-főzök, de az ennél jóval sűrűbb fémdobozos kókusztejszínnel is készítettem sokszor.
    Nálad mi nem sikerült? Túl folyós lett a felső réteg?

    VálaszTörlés
  9. Igen, folyós lett, belefolyt az almába, de igy is nagyon jó, csak más

    VálaszTörlés
  10. Lehet, hogy kókusztejjel kèszítetted ès nem tejszínnel?

    VálaszTörlés
  11. szia, azt lehet tudni, hogy ez mekkora atmeroju forma? koszi

    VálaszTörlés