2014. május 13., kedd

Gyümölcsös borzaska




Tulajdonképpen egyik saját piskótámat alakítottam át pogácsáva, mert hiányoltam valami olyan sütit itthonra, ami menetközben is bekapható. Most a Balaton-átúszásra való felkészülés miatt kell a nagyobb energia-ellátás, vagyis sütök minden nap :):):)

Hozzávalók:

  • 2 pohár (2 dl pohárral mérve) aszalt gyümölcs - én aszalt sárgabarackot, datolyát és fügét tettem bele vegyesen
  • 4 tojás
  • 2 nagy evőkanál vaj (hideg vajból merítve)
  • 2/3 pohár őrölt kókuszreszelék
  • 2/3 pohár őrölt zabpehely
  • 1 kiskanál sütőpor
  • csipetnyi só
  • mézeskalács fűszerkeverék ízlés szerinti mennyiségben



Minthogy nincs olyan aprítógépem, amely a ragacsos aszalt gyümölcsöket alaposan ledarálja, így a turmixgépembe beleütöttem a négy tojást, arra rádobáltam a két pohárnyi aszalt gyümölcsöt és a kettőt együtt szép krémessé turmixoltam.
Ezután egy keverőtálba átöntöttema masszát és az összes többi hozzávalót hozzákevertem - a vajat, az őrleményeket, sütőport, sót és a mézeskalács fűszerkeveréket. Ragacsos, sűrű masszát kapunk, amit kiskanállal tudunk a sütőpapírral bélelt tepsibe kiadagolni.


2 megjegyzés:

  1. Egy Erdélyi 6 gyerekes anyuka vagyok. Mivel a gyerekek tej allergiásak, én gluténmentesen étkezésem és érzékenység miatt az egyik leányzónak maximum hetete egyzser jöhet szóba a burgonya fogyasztás, számukra a blogod kész kincstár! Köszönöm!
    Ezt a receptet is már rengetegszer elkészítettük, csak annyit változtattam, hogy fagylalaltformázó kanállal formáztam az egyszerűség és a gyorsaság kedvéért.
    Köszönöm a segítséget! Szép napot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira boldoggá tett a leveled!!! Köszönöm!!! Örülök, h használjátok a receptjeim! Nektek is szép napot!

      Törlés