2015. február 4., szerda

Paleo lekváros-almás pite





Közeledik az áprilisi Vivicitta városvédő futás, egy ideje már arra edzek, meg is növekedett a paleo édesség utáni vágy és igény :) Ez egy nagyon gyorsan elkészíthető, egyszerű hozzávalókat igénylő, de mennyei süti

Hozzávalók:

  • 4 nagyobb alma, lereszelve
  • 2+2 evőkanál eritrit
  • fahéj
  • 6 evőkanál kókuszreszelék, őrölve
  • 6 evőkanál zabpehely, őrölve
  • (1 evőkanál karob) - én tettem bele, de kihagyható
  • 5 evőkanál olívaolaj
  • 2 db tojás
  • csipet só
  • cukormentes sárgabaracklekvár

A sütőt 180 fokra felmelegítjük.
Egy tepsi alját (én 23 cm átmérőjűt használtam ehhez az adaghoz) bekenjük a lekvárral - nem kell túl vastagon. Erre reszeljük rá az almát. Soknak fog tűnni az alma, de minthogy elősütjük, elég jól összeesik, úgyhogy ez a mennyiség kell. Az almát tetszés szerinti mennyiségben megszórjuk fahéjjal - én nem sajnáltam, nagyon szeretem a fahéjas almaillatot és ízt. A lekváros-almás-fahéjas réteget még megszórjuk 2 evőkanál eritrittel és betesszük a sütőbe. 
Ugyan nem mértem az időt, de talán 15-20 percig volt a tepsi a sütőben. Valójában addig, amíg az alma meg nem 'szottyadt' :)
Amíg az alma sül, elkészítjük a tésztát. A tojást alaposan kikeverjük a két kanál eritrittel, hozzáadjuk az olívaolajat, csipet sót, valamint a száraz hozzávalókat. A massza nagyon száraz lett, így mivel nem volt kókusztejem, egy kis vizet adtam hozzá. Annyi víz kell, hogy szépen kikeverhető legyen a tészta, de ne legyen túl folyós. Önthető legyen. :) 
Az almás tölteléket kivesszük a sütőből és ráöntjük a tásztánkat. Addig sütjük, amíg pirosodni nem kezd, illetve a tetteje egy picit berepedezik. 
Már melegen szépen szeletelhető volt, bár a laza alja miatt nagyobb lapáttal kell kiemeleni. 
Hidegen is nagyon finom, de csak egy szeletnek sikerült kihűlnie...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése