2018. október 23., kedd

Almás-meggyes süti





Eredetileg zabpehellyel terveztem készíteni a süteményt, de már lereszeltem az almát, feltörtem a tojásokat, amikor kiderült, hogy nincs itthon zabpehely, ráadásul október 23.-a lévén, minden bolt zárva. Találtam viszont itthon kókuszreszeléket és őrölt mandulát, így a recept átvariálódott...

Hozzávalók:

  • 40 dkg reszelt alma
  • 20 dkg meggy (nekem most cukormentes meggybefőttem volt itthon, de mélyhűtős meggyből is elkészíthető, csak olvasszuk ki és csepegtessük le)
  • 3-4 púpos evőkanál eritrit
  • 3 evőkanál őrölt kókuszreszelék
  • 3 evőkanál őrölt mandula
  • 3 egész tojás
  • 4 dkg olvasztott vaj
  • fahéj
  • fél csomag sütőpor
  • dió (legközelebb kihagyom😃)

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
Tulajdonképpen csak annyi a teendőnk, hogy a hozzávalókat egy tálban alaposan összekeverjük és egy kivajazott tepsiben szétterítjük. Szerintem úgy a finomabb, ha nagy tepsiben vékonyan szétkenjük, mert akkor a széle egy kicsit ropogósabb és a közepe is tökéletesen átsül. Aki nem szereti, ha ropogós, az kisebb, de magasabb falú tepsibe öntse. Kicsit tovább kell ez esetben sütni.
Addig sütöttem, amíg a sütemény teteje szép piros lett, a széle pedig már egy kicsit túlsült (magyarul feketedett/égett😀)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése