2018. október 2., kedd

Paleo meggyes pite





Találtam a hétvégén a kamra felső polcán két üveg házi, cukormentes meggybefőttet! Azonnal kattogni kezdett az agyam, mit készítsek belőle... merthogy a szagelszívóra kitűztem még hetekkel ezelőtt egy rozmaringos meggymártás receptet, de közben meg valami édesre vágytam :) A desszert mellett tettem le a voksom, meggyszószt majd legközelebb készítek!

Hozzávalók:

  • 2 dl (le is mértem: 156 gr) mandulaliszt
  • 1 tojás, felverve
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • fahéj (ízlés szerint)
  • csipet só
  • 1 kiskanál méz
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 6 púpos evőkanál meggy (lehet kicsit kevesebb vagy több is - ízlés szerint, ki mennyi tölteléket szeret. Utolóag azt mondanám, hogy mehet bele még :))
  • 1 csapott evőkanál útifűmaghéj
  • 2 evőkanál víz
  • 3 evőkanál eritrit
  • fél citrom reszelt héja
Sütés előtt

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. Alapvetően egy kissé morzsálódós masszát kapunk. Ha ez valakit zavar, adhat még hozzá zsiradékot - extra olívaolajat vagy kókuszolajat. Én így hagytam, mert a meggy levét jó ha fel tudja szívni a tészta... Amikor elkészülünk vele, tegyük a hűtőbe arra az időre, amíg a meggyes töltelék elkészül.
Az útifűmaghéjat keverjük el a vízzel, tegyük félre.
A meggyet, a reszelt citromhéjat és az eritritet forraljuk fel, majd adjuk hozzá az útifűmaghéjas ragacsot, keverjük csomómentesre.
A hűtőből vegyük ki a tésztát. Kétharmadát nyomkodjuk szét a kicsi (21 cm átmérőjű) sütőformánk alján - ha szilikonos a sütőforma, akkor nem kell bezsírozni, ha nem akkor vajjal vagy olívaolajjal kenjük át a tepsit. Arra öntsük rá a meggyszószt és a végén a tetején morzsáljuk el a maradék tésztát.
Addig sütöttem, amíg a morzsák barnulni nem kezdtek.
Finom az illata, nagyn jó az íze, de az biztos, hogy legközelebb még több meggyet teszek bele. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése