2019. március 27., szerda

Indiai spenótos csirke




Ez az étel nem csak finom lett, de nagyon szép színű is :) Öröm volt enni! 😃
A fűszerezésről csak annyit írnék, hogy nem szoktam megadni mennyiséget, mert van aki csípősen szereti, van aki lágyabban... Mindig kevéske fűszert adok az ételhez és fokozatosan (kóstolgatva:)) döntöm el, kell e még valamiből egy kicsit több. Egyszer betartottam a leírtakat egy indiai receptnél és sajnos nem tudtuk megenni, olyan erős volt - nekünk!
Ezt a receptet Indian Ambrosia oldaláról készítettem, akinek a receptjét a Yummlin találtam.


HOzzávalók:

  • 2 csirkemell, felkockázva
  • 2 marék spenót (épp aznap frissen vettem a boltban)
  • olívaolaj
  • 1 vöröshagyma, felkockázva
  • 5 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 paradicsom, felkockázva
  • 12 szem kesudió, felaprítva
  • őrölt kardamom
  • kevéske chili
  • 1 cm gyömbér, felaprítva
  • őrölt koriander
  • tikka masala
  • kurkuma
  • bors
  • tejszín

  • főtt bulgur köretként

Serpenyőben, olívaolajon süssük/pároljuk meg a csirkekockákat, hogy jó puhák legyenek. Ha kell egy kis vizet is adhatunk hozzá, hogy alaposan átfőhessen és épp csak annyira pirítsuk, hogy enyhe színt kapjon. Tegyük félre, ha kész.
Egy másik serpenyőben melegítsük fel az olívaolajat, majd adjuk hozzá a fűszereinket - kardamom, kurkuma, koriander, bors és fél perc múlva mehet is ebbe bele a felkockázott vöröshagyma. Addig pároljuk nem erős hőfokon (!), amíg egy kissé megbarnul és karamellizálódik. 
Tegyük bele a gyömbért, aprított kesudiót és a fokhagymát és 5 perc együtt pároljuk az egészet, ezután mehet bele a paradicsom, spenót, tikka masala, só és bors. Ha nagyon besűrűsödne, adjunk hozzá egy kis vizet.
Jöhet a csirke és 5 perc után (ha kell pótoljuk a vizet!) kész is. 
Én így ettem, bulgurral, de a többiek kértek bele főzőtejszínt, így a színe egy kicsit fakóbb lett, de szerintük sokkal szaftosabbá vált az egész. Ki így, ki úgy :)
Ennek az adagnak a dupláját készítettem el, így le is tudtam belőle egy kis adagot fagyasztani. Fagyasztás után is épp olyan finom, mint frissen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése