2019. március 6., szerda

Rózsaszín zöldségleves




Most jött az értesítő, hogy a blogra eddig 555 receptet töltöttem fel!!! Nem semmi :) mennyit eszünk! 😃😃😃 Az alábbi receptet a best újság gasztro oldaláról van, fogalmam sincs melyik lapszámból, egy ideje már ki volt tűzve a szagelszívóra - várta, hogy sorra kerüljön :)
Csupán annyiban változtattam, hogy én nem lila édesburgonyát és lila karfiolt használtam, hanem a hagyományos "normál" színűt :)

Hozzávalók:

  • vaj
  • 1 fej lilahagyma, felkockázva
  • 1 közepes fej karfiol, rózsáira szedve
  • 1 egész édesburgonya felkockázva
  • 1 cékla, felkockázva
  • 7 dl víz
  • adalékmentes ételízesítő
  • gyömbérpor
  • őrölt római kömény
  • őrölt koriendermag
  • bors
  • 2 dl kókusztejszín
  • 8 dkg pirított kesudió

A vajon a hagymát üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a karfiolt, édesburgonyát és a céklát. 1-2 percig kavargatva pirítjuk, majd felöntjük annyi vízzel, ami ellepi, fűszerezzük az ételízesítővel, gyömbérrel, köménnyel, sóval, borssal és koriandermaggal. Én kb 7-8 szem koriandert törtem szét mozsárban. Elég intenzív az illata, nem akartam, hogy túl domináns legyen.
Főzzük puhára a zöldségeket, majd turmixoljuk le a levest, adjuk hozzá a tejszínt, ellenőrizzük megfelelő e a fűszerezés, illetve ha kell adjunk még hozzá vizet, ha túl sűrűnek találnánk.
Amint újra forrni kezd, kész is.
Pirított kesudióval és reszelt parmezánnal ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése