2019. április 3., szerda

Rozmaringos csirke gombával





Kalyn's Kitchen oldalán találtam a receptet (amíg a bankban várakoztam😄). Az eredeti recept csirkecombbal készült, de azt nálunk csak én szeretem, így csirkemellet tettem bele, illetve a sütés előtt én jól nyakon öntöttem, vagy inkább szórtam parmezánnal, mert olyan hiányérzetem volt :)

HOzzávalók:

  • 4 db csirkemellfilé, felkockázva
  • bors
  • olívaolaj
  • 3 lilahagyma, felszeletelve (én félbevágtam és úgy szeleteltem fel, vékonyan)
  • 50 dkg gomba, felszeletelve
  • szárított rozmaring
  • reszelt parmezán
  • 1 marék petrezselyemzöld



A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A csirkemell kockákat sózzuk és borsozzuk, majd 4-5 evőkanál olívaolajon először pirítsuk meg, majd öntsük fel 4 dl vízzel. Fedő nélkül addig főzzük, amíg a víz szinte teljesen el nem párolog. Ekkor a húst egy tepsi aljára öntsük át.
A csirkéhez használt serpenyőbe tegyünk ismét olívaolajat, dobjuk rá a lilahagymát, szórjuk meg jó alaposan szárított rozmaringgal és petrezselyemmel és alacsony hőfokon pirítsuk 2 percig. 
Közben egy másik serpenyőben barnásra pirítjuk olívaolajon a gombát is. Sózzuk, borsozzuk.
Amikor elkészült a gomba, adjuk a hagymához és keverjük össze.
Ezt a gombás-hagymás keveréket terítsük szét a hús tetején, és jó alaposan szórjuk meg parmezánnal.
Addig süssük a sütőben, amíg a parmezán egy kicsit pirosodni kezd.

Sütés előtt

A többiek Jamie Oliver kedvenc krumplijával ették, én paradicsom salátával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése