2019. február 25., hétfő

Észak-afrikai brokkolis bulgur




Ez valami szenzációsan illatos és finoman fűszeres!!! Nagggggyon bejött ez az ízvilág, bár eredetileg egy kicsit féltem tőle. A Yummly-n találtam a leírást a The Food Blog Colleen oldalán. Ezt (is) el fogom még néhányszor készíteni!

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • vaj
  • 1 hagyma, felkockázva
  • 2 dl-es pohárnyi bulgur
  • 1 kiskanál őrölt pirospaprika
  • fahéj
  • őrölt gyömbér
  • őrölt szerecsendió
  • őrölt szegfűszeg
  • frissen őrölt bors
  • adalékmentes ételízesítő
  • 2 maréknyi főtt, felaprított brokkoli
  • 1 evőkanálnyi aprított petrezselyem
Egy kis vajat és olajat olvasszunk fel a serpenyőben, dobjuk rá a vöröshagymát és pirítsuk üvegesre. Adjuk hozzá a bulgurt és együtt, sűrűn kevergetve pároljuk 2-3 percig. 
Mehet bele az őrölt paprika, a fahéj (én nem túl sokat tettem bele - késhegynyit, kicsit féltem :)), őrölt szegfűszeg, őrölt gyömbér, petrezselyem, ételízesítő, bors és a só is. Egy percig így együtt pároljuk, folyamatos kevergetés mellett. Ezután emeljük magasabbra a hőfokot és öntsünk a bulgurra 4 dl vizet. Amint elkezd forrni, vegyük vissza a hőfokot, és lefedve főzzük 15 percig. Adjuk hozzá a brokkolit, ellenőrizzük, hogy megfőtt e a bulgur. Ha még nem elég puha, adjunk hozzá még vizet, de ez esetben ismét meg kell kóstolni, hogy a fűszerezés ne híguljon fel túlságosan.
Sima sült csirkehússal mennyei!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése