2019. szeptember 1., vasárnap

Barackos-mogyorós fekete rizs





Tartottam egy kicsit attól, hogy az ízek harmonizálnak e majd, de Isteni lett. Szétnéztem a kamrában és a hűtőben mi van itthon, és abból kreatívkodtam össze a mai köretünket.

Hozzávalók:

  • 2 dl-es pohárban kimérve fekete rizs
  • 5 dl víz
  • olívaolaj
  • bors
  • 1puha őszibarack, apróra felkockázva
  • 1 kicsi sütőtök (sajnos nem mértem meg a főzés kezdetén, de mérete, tisztítás előtt kb kéttenyérnyi volt), felkockázva
  • őrölt kömény
  • 1 nagy marék szárított goji bogyó (Tesco-ban vettem)
  • 1 marék mozsárban széttört pirított mogyoró
  • szárított kapor
  • 1 lilahagyma, nagyon apróra felkockázva
  • 1 evőkanál folyékony méz
  • 1 evőkanál borecet
Előkészületek

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.
A felkockázott sütőtökre tegyünk 3 evőkanálnyi olívaolajat, sót és borsot, alaposan keverjük át és tegyük a felemelegített sütőbe. Addig süssük, amíg a kockák szélei barnulni nem kezdenek.

A feketerizst tegyük fel főni a fél liter vízben. Sózzuk és adjunk hozzá egy evőkanálnyi olívaolajat. Lefedve, alacsony hőfokon addig főzzük, amíg a rizs teljesen felszívja a vizet. 

A mikor a fentiek elkészülnek, tegyük őket félre teljesen kihűlni.

Amikor kihűlt a rizs is és a sütőtök is, tegyük egy tálba, majd adjuk hozzá sorba az összes hozzávalót, majd fűszerezzük ízlés szerinti mennyiségű kaporral, köménnyel, sóval, borssal és egy evőkanál olívaolajat is adjunk hozzá. 

Alaposan keverjük át és tegyük hűtőbe legalább egy órára, hogy összeérjenek az ízek.

A többiek paleo rántott húst ettek a rizshez, amihez a receptet megtalálod itt. Én magában ettem, mert ez a fekete rizses köret is éppoly laktató, mint az előző - a Paradicsomos, avokádós fekete rizs.




Paleo rántott hús

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése