2013. március 27., szerda

Mákos piskóta málna öntettel




Én nem szeretem a mákot, de már csak abból volt itthon akkora mennyiségem, amiből össze lehet hozni valamilyen sütit, így gondoltam egyet és ismét alkottam. Abban bíztam, ha nekem nem is fog ízleni, majd Gabi eleszegeti a sütit, mert ő viszont imádja a mákot. Nagy megdöbbenésemre nekem is bejött az íze! Valószínűleg a mák továbbra sem lesz a legkedvesebb alapanyagom, de a málna öntettel nagyon finom volt!

Hozzávalók:


  • 16 dkg őrölt mák
  • 12 dkg vaj
  • 4 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 6 evőkanál xilit
  • 1 csapott kiskanál őrölt szegfűszeg vagy mézeskalács fűszerkeverék
  • csipetnyi só

A mákot összekeverjük a csipetnyi sóval és a szegfűszeggel vagy a mézeskalácsfűszerkeverékkel.
A tojásokat szétválasztjuk. 
A tojássárgájához hozzáadjuk a cukrot, vajat és a reszelt citromhéjat és jó alaposan mixereljük.
A fehérjét felverjük keményedésig, majd szép óvatosan mind a három tál tartalmát vegyítjük és egy viszonylag folyékony masszát kapunk, amit kivajazott tepsibe öntünk és 170 fokosra melegített sütőben megsütjük. Az időt nem figyeltem, villával ellenőriztem, illetve a szélénél színt kezdett kapni a tészta és elvált a tepsi oldalától.

Hozzávalók a málna öntethez:

  • kb. fagyasztott 30 dkg málna - valójában minél több, annál jobb, mert eteti magát a piskótával :)
  • 3 evőkanál méz
  • 1 púpos evőkanál zselatin por
A fagyos málnát a mézzel feltesszük főni, amikor levet enged hozzáadjuk a zselatint, majd addig főzzük, amíg egy kicsit besűrűsödik, majd félretesszük hűlni. Hűlés során egyébként tovább fog sűrűsödni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése