2013. október 30., szerda

Répatorta






Már annyiszor hallottam a répatortáról, de valahogy ódzkodtam megkóstolni. Na, gondoltam egy merészet és nem csak kóstoltam, hanem jómagam készítettem egyet, igaz, paleo változatban. Gabesznak nagyon ízlett, nekem még szoknom kell a gondolatot, hogy zöldségből készült, édes tortát eszem... :)


Hozzávalók:


  • 1 jó nagy sárgarépa, reszelve
  • 3 tojás
  • 1 dl xilit
  • 1 dl őrölt kókuszreszelék
  • 5 dkg vaj
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 kiskanál vanília esszencia
  • fél csomag sütőpor
A tojásokat, a cukrot és a langyos vajat együtt összeturmixoljuk, belekeverjük a lisztet, a vaníliát és a sütőport és ha már szép sima a tészta, hozzáadjuk a finomra reszeét répát és a citromhéjat is. Kivajazott tortaformában 170 fokon addig sütjük, amíg a közepe is szépen átsül, nekem ez kb. 40-45 perc volt.


2 megjegyzés: