2015. május 31., vasárnap

Paleo madártej




Hozzávalók:
  • 4 tojás, szétválasztva
  • 1 liter kókusztej
  • 1kiskanál vanília esszencia
  • 9+1 evőkanál eritrit
A tojásfehérjét verjük kemény habbá 1 evőkanál eritrittel.
9 dl kókusztejet tegyünk fel főzni a kiskanál vanília esszenciával. Amikor elkezd forrni, szedőlapáttal adagoljuk bele a keményre vert tojásfehérjét. Amikor belelapátolgattuk az egész habot, fordítgassuk meg őket egyenként. Azután a fehérje felhőket szedjük ki egy üvegtálba.
A tojássárgákat 9 evőkanál eritrittel hosszan mixereljük, majd adjuk hozzá a kimaradt 1 l kókusztejet, majd addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik. Vegyük le a tűzről. A fehérje felhőket lapátoljuk a krém tetejére és már kész is!!!


2 megjegyzés:

  1. Tisztelt recept megosztó!
    Nagyonszeretem a madártejet, de paleósan még nem csináltam. Megtaláltam a receptedet és aszerint csináltam meg, de eleve az erithrit mennyiségét levettem 5 evőkanálra, de így is ehetetlen, mert annyira édes, szörnyű.Amiben (kókusztej)a fehérjéket kifőztem és megmaradt a receptből sajnos nem derül ki, hogy mit lehet vele tenni. Számomra ismét egy recept, ami semmire való, mert, hogy ehetetlen.Miért nem lehet leírás után átnézni egy receptet, főleg, ha segítő szándékkal teszi fel.
    Üdvözlettel, Némethné Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa! Sajnálom, hogy neked nem sikerült, nekem a leírtak szerint most karácsonykor is jó lett. A fennmaradó tejszínből lesz a hab alatti sárga vanília krém. Az szinte 1 liter, nekem ahhoz kellett az eritrit. Nem tudom van e különbség a sokféle eritrit között, de a főzési kóstolás során folyamatosan úgy éreztem, h nem elég édes... nem vagyunk egyformák, nem akartalak félrevezetni. Sajnálom, h neked úgy alakult.

    VálaszTörlés