2018. május 30., szerda

Finom, puha karob (rogácsa) piskóta




Ezt a receptet apukámnak köszönhetem, ugyanis ő hallotta a tévében, lejegyzetelte és kérte, hogy készítsük el neki :) Jó választás volt!

Hozzávalók:

  • 25 dkg karob
  • 1 evőkanál lenmagliszt (vagy őrölt lenmag)
  • 1 evőkanál szezámmagliszt (vagy őrölt szezámmag)
  • 2 evőkanál nyílgyökérliszt
  • 1 dl olívaolaj
  • 3 tojás
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál cukormentes kakaó
  • csipet só
  • 2-3 evőkanál eritrit (nekem a 2 evőkanáltól még nem bizonyult elég édesnek)
  • rizstej (amennyiben szükséges)
Mindent beleteszünk egy tálba, alaposan összekeverjük a masszát. Én sűrűnek találtam, így adtam hozzá rizstejet. Annyit, hogy nyersen olyan enyhén folyós állaga legyen, mint a hagyományos piskótának. Szilikonformába öntöttem, de ha sima tepsibe öntjük, akkor alaposan kenjük át olívaolajjal.
180 fokon sütöttem, és meglepően gyorsan átsült. A tetején lett két repedés, de minthogy Szilvia barátnőmnek sütöttem, így csak másnap szeleteltem és akkor már nem tört vagy morzsálódott.
Eredetileg félbe kellett volna vágni és lekvárral megkenni, de odáig nem jutottam el...
Nekem így is nagyon ízlett!!!

Anyukám lekváros verziója, por eritrittel meghintve :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése