2018. május 28., hétfő

Toszkán csirke




A GastroHobbi oldalán találtam a receptet, és mint a leírásból kiderült, csak azért lett Toszkán a megnevezés, mert oregánó van a kajában :):):) Ez nagyon aranyos... Így a név maradt nálam is :)
Csak egy-két dologban (és a mennnyiségben) tértem el a recepttől - én nem sima tejszínt tettem bele, hanem kókusztejszínt és mivel nem volt itthon sűrített paradicsomom, így négy paradicsomot és egy kis paradicsomlevet tettem bele.

Hozzávalók:

  • 60 dkg csirkemell, felkockázva
  • 40 dkg csiperkegomba, felszeletelve
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 evőkanál fűszerpaprika
  • 2 evőkanál frissen facsart citromlé
  • 1 dl paradicsomlé
  • oregáno
  • 2 dl tejszín (növényi vagy sima - ki hogy szeretné elkészíteni)
  • 4 paradicsom, nagyon apróra felkockázva
  • bors
A hagymát olívaolajon üvegesre pároljuk és hozzáadjuk a csirkemell kockákat. Addig sütjük együtt, amíg a hús kifehéredik, ekkor hozzáadjuk a gombát, sót, fűszerpaprikát, citromlevet, kockázott paradicsomot, paradicsomlevet és borsot, majd addig főzzük, amíg a gomba egyrészt megpuhul, másrészt elpárolog a sok leve :) Amikor ez megtörtént, hozzáadjuk az oregánót és a tejszínt, majd összefőzzük.

Spontán citrom facsarás :)

Gábor hígnak találta a szaftját, így elfelezte a ragut és az egyik felét liszttel besűrítette :) Én a másik felét ettem :):):) 
Magában is és rizzsel is nagyon jó!

A liszttel sűrített változat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése