2018. május 30., szerda

Kapros-cukkinis paradicsommártás




Ez egy duuuuuurván finom mártás lett! Sajnos csak egy cukkinim volt itthon, úgyhogy két főre ez nagyon olyan lett, hogy szinte kinéztük egymás szájából a falatot...  :):):) Ezt hamarosan háromszor ekkora adagban is el kell készítenem!!!


Hozzávalók:

  • 1/2 cukkini felkockázva és 1/2 cukkini felszeletelve
  • 2 paradicsom, felkockázva
  • olívaolaj
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 nagy fej vöröshagyma, felkockázva
  • szárított kapor
  • kb. 3 dl paradicsomlé
  • bors
A tányérom :)

A hagymát olívaolajon megpirítjuk, 4-5 perc múlva hozzáadjuk a fokhagymát és sózzuk borsozzuk az egészet és a fokhagymával együtt még további 1-2 percig pirítjuk és azután hozzáadjuk a felkockázott cukkinit és a paradicsomota paradicsomlé is. Megszórjuk egy kis kaporral és puhára főzzük. Ha kell, adhatunk hozzá még paradicsomlevet - nehogy leégjen a cukkinis-paradicsomos-hagymás egyveleg. Amikor megfőtt, botmixerrel egy kicsit pürésítsük. Én elég darabosra hagytam, nem krémesítettem.
Alakul

Közben egy másik serpenyőben 1-2 evőkanál olívaolajat felhevítünk és rádobjuk a cukkini szeleteket, majd addig sütjük, amíg minen szelet mindkét oldala szépen barnásra pirul. Amikor kész csak simán hozzákeverjük a mártáshoz, ellenőrizzük elég sós-borsos e és már fogyasztható is.
Tényleg nagyon-nagyon finom lett. Én speciell nem éreztem ki a kaprot, de kellett az ízhatáshoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése