2014. április 16., szerda

Jamie féle sült paradicsom




Ma Sacit könyvtárba vittem, és míg rá vártam, találtam egy jóóó vaskos Jamie Oliver szakácskönyvet olasz és kíniai ételreceptekkel. Kikölcsönöztem. Ezt a sült paradicsomot készítettem el, majdnem teljesen úgy, mint ahogy ő javasolja (póréhagymával volt az eredeti recept, az sajnos nem volt itthon, így vöröshagymával készítettem):

Hozzávalók:


  • 7-8 kicsi paradicsom
  • 4 vaskos gerezd fokhagyma
  • bazsalikom
  • 7-8 kisebb darab babérlevél
  • 3 fej vöröshagyma, felkockázva
  • só, bors
  • 1 dl balzsamecet
  • olívaolaj


Egy kisebb sütő aljára egyenletesen eloszlatjuk a zúzott fokhagymát és a bazsalikomot, erre helyezzük a paradicsomokat, amiknek a tetejét átlósan bevagdossuk, majd nyílásba teszünk egy darabka babérlevelet. Sózzuk és borsozzuk az egészet.
A hagymát felszeleteljük egy másik edényben, sózzuk és borsozzuk, majd rászórjuk a paradicsom tetejére. A balzsamecettel belocsoljuk az egész edény tartalmát, majd olívaolajat is löttyintünk rá.
1 órát kell sütni 170 fokra felmelegített sütőben.
 Igazi olaszos az illata is az íze is...Rajtam kívül senkinek sem ízlett sajnos :) ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése