2014. április 14., hétfő

Paleo mini kuglófok






A Lidl-ben nagyon jó áron lehetett kapni húsvéti szilikon sütőformákat nemrégiben, Sacika pedig meggyőzött, hogy nekünk a mini kuglóf formára nagy szükségünk van... Megvettük :)



Hozzávalók:

  • 4 tojás, lehetőleg szobahőmérsékletű
  • 2 evőkanál xilit
  • 2 evőkanál kókuszzsír
  • 2 evőkanál kókusztejszín
  • 2 evőkanál méz
  • 1 kiskanál almaecet
  • 2 kiskanál vanília esszencia
  • 2 csapott kiskanál fahéj
  • csipetnyi őrölt szegfűszeg
  • 1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék
  • 1/2 kiskanál sütőpor
  • 1/4 kiskanál őrölt szerecsendió
  • csipetnyi tengeri só
  • 1/2 pohár (2 dl-es pohárral mérve) kókuszliszt
Sütés előtt


Első körben a tojásokat a xilittel és kókuszzsírral jó hosszan mixereljük. Közben a fűszereket - fahéjat, szegfűszeget, mézeskalács fűszerkeveréket, szerecsendiót, sót és a sütőport egy kis tálkában összekeverjük, majd hozzáadjuk a kókuszlisztet.
A harmadik keverni való a kókusztejszín, méz, almaecet és a vanília esszencia. 
Amikor a tojásos keverékünk már egy kicsit megduzzadt, akkor beleöntjük a fűszeres kókuszlisztet, mixereljük szép simára és végül a kókusztejszínes egyveleget is beleöntjük. Ismét szép simára keverjük. 
A szilikonos, vagy kivajazott formánkba beleadagoljuk a tésztát és 170 fokra felmelegített sütőben kb 30-35 percig sütjük, de mindenképpen ellenőrizzük állagát villával.

Kezdünk nagyon ráhangolódni a Húsvétra...




6 megjegyzés:

  1. Szia. Mit rontottam el nekem teljesen folyós lett. Meddig kell verni a tojásokat? Lesz olyan mint a sárgája cukorral?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, én háromszor készítettem, egyszer sem lett folyós... A tojásokat egyben keverted bele, ugye? Nem verted fel a fehérjét külön?

      Törlés
  2. Egyben kevertem. Annak milyen állagúnak kellett volna lenni? Lehet keveset vertem?

    VálaszTörlés
  3. Egyben kevertem. Annak milyen állagúnak kellett volna lenni? Lehet keveset vertem?

    VálaszTörlés
  4. A kókusz liszt hiányzik a hozzávalókból..:)

    VálaszTörlés