2017. szeptember 25., hétfő

Parmezánnal sült tök hasábok





Sárgarépából már láttam hasonlót, de mivel vettem a héten tököt, és tudom, hogy csak én szeretem, gondoltam, kipróbálom a "hasábtököt" krumpli helyett. Eszméletlenül jó lett! (Legközelebb a sárgarépásat is kipróbálom!)

Hozzávalók:

  • 1 tök, félbevágva, közepét kivágva és csíkokra szeletelve
  • parmezán
  • pirospaprika
  • őrölt kömény
  • olívaolaj
  • bors
A sütőt 190 fokra előmelegítem.
Közben a felszeletelt tököt papírtörlővel kicsit megszárítgatjuk, majd egy mély edénybe téve meglocsoljuk olívaolajjal, szórjunk rá édes fűszerpaprikát, borsot, köményt, egy kis sót és adjunk hozzá jó sok reszelt parmezánt. Két evőkanállal az egészet keverjük át jó alaposan, terítsük szét egy sütőpapírral bélelt tepsin és tegyük be a sütőbe.

Nem tudom mennyi ideig sütöttem - talán 20-25 percig, de a rajta lévő parmezán szép pirosra sült. Minthogy ez a krumplinál jóval lédúsabb zöldség, nem lesz olyan tömör és erős tartású, de az íze az valami fantasztikus, ráadásul nagyon gyorsan összedobható és könnyű étel az esti órákban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése