2017. szeptember 6., szerda

Szuppper finom cukkini krémleves kurkumával és curryvel




Találtam itthon egy darab cukkinit, s minthogy a családban szinte csak én szeretem, gondoltam készítek egy kisebb adag krémlevest magamnak. Nem hogy finom, mennyei!!!!

Hozzávalók:

  • olívaolaj
  • 1 cukkini, apróra kockázva
  • 1 nagy vöröshagyma, apróra felkockázva
  • 1 nagy fokhagyma gerezd
  • tengeri só
  • kurkuma
  • mindenmentes vegeta
  • curry por
  • bors
  • kókusztej
  • 1 kiskanál halszósz (oyster sauce - Ázsia centerben, Auchanban lehet kapni :))
  • pár csepp lime
  • víz
A vöröshagymát egy kevés olívaolajon megpirítjuk, hogy üveges legyen, majd hozzáadjuk a sót, cukkinit és a szétnyomott fokhagymát és együtt pároljuk, folyamatos kevergetés mellett 1-2 percig. Ezután adjunk hozzá egy kevés kurkumát, curryt és borsot és közepes hőfokon pároljuk 2-3 percig, majd öntsük fel vízzel. A víz mennyisége attól függ mennyire akarunk sűrű vagy hígabb krémlevest  a végén. Én annyit öntöttem rá, amennyi bőven ellepte, 1 litert azt hiszem. Megfűszerezzük a vegetával is, folyamatosan ellenőrizve melyik fűszerből kell még hozzáadni. Beleöntünk 1-1.5 dl kókusztejet (én nem tejszínt, sima kókusztejet adtam csak hozzá). Forraljuk fel így együtt, majd alacsonyabb hőfokon főzzük 10 percig. Mielőtt levesszük, adjuk hozzá az 1-2 csepp lime-ot és már kész is!!! 
Ebből a mennyiségből 3 tányérnyi lett. Én parmezánnal ettem és az is nagyon illik hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése