2017. december 14., csütörtök

Cheddar sajtos édesburgonya pogácsák




Megkérdezték tőlem, ha mostanában a futás miatt több szénhidrátot fogyasztok és sokkal több pogácsa vagy süti fogy, akkor miért nem készítek nagyobb adagot, miért aprózom el 😀 Nos, nagyon szeretek új recepteket kipróbálni és előre nem tudhatom, melyik alkotás mennyire fog tetszeni. Viszont olyan gyakran van, hogy ami nagyon bejön, abból később lesütök egy jóóóó nagy adagot, amit lefagyaszthatok a lustább napokra :) Hát így.

Még bőven van az édesburgonya lisztből, úgyhogy jön még néhány recept erre az összetevőre :) A zsályát az illata miatt választottam. Nekem nagyon tetszik benne.

Hozzávalók:

  • 3 tojás + 1 a kenéshez
  • 100 g reszelt cheddar sajt
  • csapott kiskanál só
  • 1/4 kiskanál szódabikarbóna
  • 1 púpos evőkanál nyílgyökérliszt
  • zsálya (nekem csak szárított van itthon, de biztosan jobb lett volna frissen vagdosottal)
  • 7 púpos evőkanál édesburgonya (batáta) liszt
  • 2 púpos evőkanál kókuszzsír
  • 1 csapott evőkanál sűrű kókusztejszín
A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A hozzávalókat alaposan összedolgozzuk, majd kis gombócokat formálunk, amiket a tepsiben ellapítgatunk. 
Azt hiszem tíz percig sütöttem, de nem merek megesküdni rá, mert közben citromos csirkét is készítettem, és végül úgy vettem ki a tepsit, hogy nem ellenőriztem az időt. A lényeg, hogy a széle egy kicsit pirosodni kezd, és az alja is szép piros.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése