2017. december 6., szerda

Csirke meggymártásban




Szabina barátnőmnél ettem először gyerekkoromban húst gyümölccsel - almás húst és meggyes húst. Az én családomban ilyet nem készítettünk, de én ott akkor nagyon rákattantam, úgyhogy utána már készítettem húst barackkal, birsalmával, körtével, stb. Mind nagyon-nagyon finom!
Ezt a receptet a neten találtam (fromjessicaskitchen.com), minimálisan változtattam csak rajta. A recept egy savanykás, fokhagymásan sós ételt mutat be, de én tudtam, hogy a gyümölcsös húsoknál nekem hiányzik az édes íz, úgyhogy kevesebb almaecetet és fokhagymát tettem bele és adtam hozzá eritritet.

Hozzávalók:

  • 6-7 szelet csirkemellhús
  • 6 evőkanál avokádó olaj
  • 1 vöröshagyma, nagyon-nagyon apróra kockázva
  • 2 fokhagyma gerezd
  • friss rozmaring
  • 2 nagy maréknyi meggy (én fagyasztottat használtam)
  • 1 kiskanál almaecet
  • 2 evőkanál eritrit
  • 2 evőkanál tápióka keményítő vagy nyílgyökérliszt
  • 4 evőkanál víz
  • bors
A vizet és a tápiókát csomómentesre kikeverjük egy csészében, majd félretesszük.
A hússzeletek mindkét oldalát sózzuk és borsozzuk, majd a felmelegített avokádó olajban süssük szép pirosra, majd adjuk hozzá a vörös- és fokhagymát, valamint a rozmaringot is és pároljuk 2-3 percig. Ezután mehet rá a meggy, az eritrit és főzzük addig, amíg minden irányban buborékolva forr. Akkor adjuk hozzá az almaecetet, majd a tápiókás vizet, és alacsony hőfokon, fedő nélkül főzzük 45 percig. 
Én este magában ettem, de finom lehet hozzá a rizs is és a quinoa is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése