2018. március 30., péntek

Görög souvlaki






Nem tudom eredetileg milyen húsból készítik a souvlakit, én mindenesetre sertésszűzből és csirkéből csináltam. A sertésszűzzel készült szaftosabb és puhább lett, úgyhogy a család megszavazta, hogy máskor csak abból készítsem.

Hozzávalók:

  • 600 gr sertés szűzérme, nagy kockákra vagdosva
  • 1.5 dl olívaolaj
  • 1.5 dl vörösbor
  • 1 citrom leve és héja
  • 3 gerezd  zúzott fokhagyma
  • bors
  • oregánó
  • rozmaring
  • só  (csak sütéskor
A felkockázott húst egy nagyobb műanyag dobozba tesszük, majd az összes hozzávalót hozzáadjuk, alaposan átkeverjük, majd leborítva egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Amikor kivesszük a hűtőből, akkor a húskockákat felhúzzuk a kis nyárs fapálcikákra.
Grillen a legfinomabb, de minthogy kinn nagyon hideg volt, és Gabesz sem volt itthon, én serpenyőben sütöttem meg a pálcikára felhúzott húst. Nem tettem alá olajat, hiszen a pácban bővel volt zsíradék. Közepes hőfokon sütöttem, sűrűn-sűrűn forgatva a nyársot. Közben meg is sóztam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése