2019. január 24., csütörtök

Céklás lilakáposzta




Már jó régóta kért Gabesz, hogy készítsek párolt lilakáposztát, mert ő nagyon szereti, de valamiért mindig elmaradt. Most meg bekészítettem neki egy akkora adagot, hogy már négy napja azt eszi esténként :):):)
A receptet a Nosalty-n találtam.

Hozzávalók:

  • 1 kisebb fej lila káposzta, lereszelve
  • 4 db cékla (reszelni kezdtem, de annyira csapkodott a leve, hogy inkább vékonyra szeleteltem)
  • 2 alma, megphámozva, lereszelve
  • 2 lilahagyma, vékonyra felszeletelve
  • 10 dkg vaj
  • 5 evőkanál borecet ( de mivel csak almaecetem volt itthon, így azzal készítettem)
  • 2 evőkanál méz
  • kevés fahéj (fahéjrudat írt a recept, de az nem volt itthon, így az őrölt fahéjból szórtam bele egy keveset)
  • bors
  • őrölt kömény
  • szójaszósz (ez nem volt eredetileg benne a receptben, de Gabesznak valami hiányzott, azt mondta nem elég karakteres és kipróbálta szójaszósszal és szerinte így az igazi :))
Egy jó nagy edényben felolvasztjuk a vajat, minden zöldséget, fűszert és ízesítőt beleteszünk, lefedjük és alacsony hőfokon jó sokáig pároljuk, hogy vajpuha legyen a káposzta és a cékla is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése