2019. január 9., szerda

Nagyon finom vörösbab főzelék





Én nem rajongok a babért, és nem azért, mert a bab nem tartozik a paleo-ban fogyasztható ételek közé, egyszerűen nem kívánom. Ezt a főzeléket Sacinak készítettem edzés utánra és a fűszerezés miatt megkóstoltam. Háááááát, nagyon-nagyon finom. Nagyon sűrűn megdöbbenek azon, hogy bizonyos ételek párosítása, milyen új ízeket ad... Nem is maradt egy csepp sem :):):)
Az eredeti (Nők Lapjában talált) recept szerint a piros kaliforniai paprikát sütőben meg kell sütni, de mivel arra nem volt időm és volt itthon (a Metro-ban vásárolt) grillezett, olajos paprikám, így én azzal dolgoztam és valószínűleg maradok is ennél a variációnál, mert gyors és bruttttál jó lett a végeredmény!

Hozzávalók:

  • 3 grillezett, olajos paprika vagy 3 db sütőben jól átsütött, hámozott paprika, sült paprika salátának elkészítve, olajjal, fokhagymával)
  • olívaolaj
  • 1 kiskanál balzsamecet
  • 1 konzerv vörösbab (Lidl-ben vásárolt ízesítetlen) - 420 g, aminek töltőtömege 255 g
  • 1 nagy fej lilahagyma

A babot a levével együtt, 2 dl vízzel és a felszeletelt lilahagymával együtt, lefedve feltesszük főni. Sokáig főtt, a babszemek egy kicsit szét is nyíltak - igazából megfeledkeztem róla :):):) Amikor jónak találtam, akkor egy merőkanálnyi mennyiséget kiszedtem egy tányérra, a maradékhoz hozzáadtam a grillezett piros paprikát és botmixerrel pürésítettem, majd hozzáadtam a balszamecetet és a félretett babot. Összekevertem, még egyszer felforraltam és kész is lett. Nem fűszereztem extra, mert az olajos paprika sós is volt és fűszeres is... De ha kell, mehet bele só és bors.
Szép is finom is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése