2019. január 11., péntek

Fetás-sonkás rakott édesburgonya




Épp, hogy elkészítettem az összes szagelszívóra kitűzött receptet, máris beszereztem két újabb újságot :) Az egyik a Mentes, amelyből ezt az édesburgonyás finomságot készítettem. Ez a recept is csupán 30 perces sütési időt adott meg, nekem kicsit több, mint hatvan percen át sült, mire teljesen elégedett lettem vele, ráadásul a szépen "lerakott" krumplit még át is forgattam, hogy tényleg megsüljön és hát a tepsis végeredmény nem lett valami fotogén. De legalább FINOM!

Hozzávalók:

  • 2 egész édesburgonya, 2 mm-es karikákra felszeletelve
  • 1 csomag feta sajt (kb. 220 gr)
  • 15 dkg füstölt sonka, apróra felkockázva
  • bors
  • olívaolaj
Sütés előtt

A sütőt melegítsük elő 200 fokra. (230 fokot írt a recept, de nekem tuti a teteje szénné égett volna, nem mertem azt vállalni)
A tepsinket olajjal kenjük ki körbe, majd kezdjük rétegelni a krumplit, a szétmorzsált fetát és a sonkát, krumplival fejezzük. A tetejét locsoljuk meg olívaolajjal és tegyük a sütőbe. Egy órát sütöttem 200 fokon, kétszer átkevertem, hogy az alja is átsüljön :), és a végén egy öt perce még légkeverésre kapcsoltam, hogy a teteje egy kicsit ropogósra süljön.
Magában ettük, nem hiányzott hozzá semmi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése