2019. január 2., szerda

Vörösborban párolt rozmaringos meggyszósz




Még valamikor tavaly olvastam egy hasonló receptet, azóta terveztem elkészíteni, de mindig elmaradt. Most találtam egy meggybefőttet a kamrában, gondoltam, remek alkalom kipróbálni... Bár a többieknek nem annyira jött be - valamiért nem szeretik a gyümölccsel együtt elkészített húst, nekem viszont valami Isteni! A rozmaring és a bor a meggyel valami hihetetlenül jó ízkombináció!!! Kicsit visszahozta a karácsonyi feelinget is...

Hozzávalók:

  • 1 üveg meggybefőtt (nekem anyu készítette eritrittel még tavaly)
  • 6 szelet csirkehús
  • 2 evőkanál kacsazsír
  • bors
  • 1 evőkanál méz
  • 0.3 dl vörösbor
  • szárított rozmaring 
A csirkemelleket kacsazsíron pirosra sütjük, majd félretesszük.
A szószhoz a meggyet a levével együtt feltesszük főni, hozzáadjuk a bort, a mézet és a rozmaringot is. Kb. 10 percig főzzük, majd ha kell, sűrítsük be a levét nyílgyökérliszttel, útifűmaghéjjal vagy ki mivel szokott sűríteni. Amint besűrűsödik már kész is!
A hús és a meggyszósz mellé a többieknek kacsazsírban sült krumplit készítettem. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése