2019. január 8., kedd

Rakott édesburgonya




Viola barátnőm küldte át ezt a receptet még talán karácsony előtt, Mautner Zsófi oldaláról. A hétvégén jutottam el oda, hogy ki is próbáljam. Két félét készítettünk: egy tejszíneset és nekem egy kókusztejszíneset. Mindkettő nagyon finom, de nem azonnal, a sütőből való kivétel után, hanem amikor már kihűlt és az ízek "összeértek"! Úgyhogy mindenképpen várjunk egy kicsit, mielőtt nekiveselkedünk :)


Hozzávalók:

  • 3 édesburgonya, meghámozva és felkarikázva (ne vastag karikákra szeleteljük!!!)
  • 4 dl kókusztejszín
  • vaj
  • szárított zsálya (az eredeti friss zsályát írt, de nekem csak szárított van, de ezzel is tökéletes!)
  • bors
  • bacon csíkok
A tepsinket alaposan (vastagon) vajjal kikenjük, majd a krumplikat függőlegesen belehelyezzük. Amennyiben a kókusztejszín nagyon sűrű, keverjük krémesre a levével, vagy ha kell adjunk hozzá egy kis kókusztejet, hogy önthető legyen. Locsoljuk át vele a krumplikat. A tetejére tegyünk kb hat kis darab vajat és alaposan sózzuk-borsozzuk, majd gazdagon szórjuk meg zsályával.

A tetejét én beborítottam baconnal, de azt a sütési idő felénél le kellett, hogy vegyem, mert már pirosra sült, de a krumpli viszont még nyers volt. Sőt a krumplikat meg is kellett egyszer fordítanom, mert a tejszín nem borította be teljesen és a teteje sehogyan sem kart megpuhulni. Az eredeti recept 35 percet írt sütésre, nekem (mondjuk 1 krumplival többet is tettem bele), majdnem egy óra volt!
Amikor kivettük, finom volt persze, de nem voltunk elájulva tőle. Viszont, amikor este ismét elővettem, vacsira, valami leírhatatlanul finom volt és puha!
Saci a nem paleo verziót készíti éppen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése