2019. február 20., szerda

Birsalmaszószban sült csirkemell




Nagyon éhes voltam, de fogalmam sem volt mit is egyek. Édeset is ehetnékem volt, na de sósat is... S mivel a hűtőben találtam négy szelet nyers csirkemellet, gondoltam valami gyümölccsel elkészítve meg lesz az édes és a sós íz is... De nem volt itthon gyümölcs, meg kedvem sem boltba menni, így leemeltem a polcról az  anyukám főzte birsalma lekvárt és már kattogott is az agyam, hogyan készítsem el... Nagggggggyon jó lett!

Hozzávalók (4 szelet csirkemellhez):

  • 4 szelet csirkemell :)
  • 1 nagy vagy két kisebb vöröshagyma - vagy nagyon apróra kockázva, vagy ledarálva
  • fél üveg birsalmalekvár - kb. 25 dkg
  • bors
  • 1 púpos kiskanál reszelt gyömbér
  • olívaolaj (a tepsi kikenéséhez és két evőkanál a birsalmás masszába)
  • fahéj
A sütőt 190 fokra előmelegítjük.
A csirkemelleket egy kis méretű, olajjal kikent tepsi aljára helyezzük.
A birsalmát a húson kívüli összes hozzávalóval alaposan összekeverjük, majd ráöntjük a húsra.
60 percen át sütöttem, fedő nélkül. A húsokat nem fordítottam meg, mert a birsalma teljesen beborította, nem száradhatott ki sehol :)
Bulgurral és quinoával is nagyon finom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése