2019. február 25., hétfő

Citromos csirke spenóttal




Amíg a fetás görög paradicsomleves főtt, addig elkészült a citromos-spenótos csirke is. :) A fotó nem a legjobb (van néhány ilyen :)), mert a főzőlapról levéve azonnal az asztalra tették a lányok és mivel éhesek voltak, nem akarták kivárni, amíg szépen tányérra rendezve lefotózom. A serpenyőben sikerült lencsevégre kapnom...

Hozzávalók:

  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 8 szelet csirkemell, sózva/borsozva
  • olívaolaj
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 nagy marék spenót (én a fagyasztóból vettem ki)
  • 2 nagy marék felszeletelt szárzeller (én a fagyasztóból vettem ki)
  • 2 nagy marék felkockázott zellergumó (én a fagyasztóból vettem ki)
  • 1 dl kókusztejszín
  • 2 evőkanál parmezán
  • adalékmentes ételízesítő
  • 1 dl víz
  • bors
A szárzellert és a zellergumót tegyük fel főni 5 dl vízben  a tejszínnel együtt, sózzuk és borsozzuk. Közepes hőfokon főzzük puhára, majd turmixoljuk össze.

A fűszerezett csirkemell szeleteket süssük meg olívaolajban. Mindkét oldala legyen egy kissé piroskás.

Keverjük össze a zúzott fokhagymát a vízzel, a citrom héjával és levével, majd adjunk hozzá egy kiskanál adalékmentes ételízesítőt. Öntsük rá a hús után megmaradt olívaolajra és 2-3 percig főzzük közepes hőfokon, majd dobjuk rá a spenótot és addig főzzük, amíg a spenót teljesen össze nem esik. öntsük hozzá a zelleres krémet, valamint a hússzeleteket. Szórjuk meg parmezánnal és addig főzzük csak így együtt, amíg be nem sűrűsödik egy kicsit a lé.
Bulgurral, quinoával nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése