2019. december 20., péntek

Nagyon-nagyon finom baracklekváros mandula keksz





Eredetileg full mandulaliszttel terveztem elkészíteni, csak az pont nem volt itthon 🤣🤣🤣, ígyhát rögtönöztem - a végeredménytől szétcsùsztam... 😋😋😋 Tudom, nem a legszebb, lehetnének egy kicsit kisebbek és formásabbak, de a tészta nyersen ragacsos, nem könnyű szép kerek formát gyártani, a lenmagliszttől bebarnult... DE FINOOOOOM! 🤣😍 



Hozzávalók:

- 10 dkg őrölt mandula
- 25 dkg puha vaj
- 2 tojás
- 20 dkg bármilyen magliszt-keverék - a enyémbe került egy kis gesztenye liszt, lenmagliszt, szezámmag liszt, őrölt chia mag, zöldbanánliszt, földimandulaliszt (szinte mindegyikből volt a zacskó alján egy kevés)
- 20 dkg eritrit
- 2 evőkanál chia mag - cukormentes lekvár a ragasztáshoz

A lekváron kívül mindent összekeverünk. Mivel a tészta ragacsos, vizes kézzel formázzunk kis gombócokat, amiket azután lapítgassunk el a papírral bélelt tepsiben.
175 fokra felmelegített sütőben süssük 8-12 percig - ez sajnos sütőfüggő. Én akkor vettem ki, amikor a szélei barnulni kezdtek, 12 perc elmúltával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése