2017. november 9., csütörtök

Nagggggyon finom káposzta krémleves




Sohasem gondoltam volna, hogy a sima káposztából ennyire finom krémlevest lehet készíteni, krumpli és habarás nélkül is! Még reggel is ettem belőle, annyira bejött... Emlékszem, középiskolás koromban, amikor nagyon szerettem volna lefogyni, akkor sokszor készítettem "karcsúsító" káposztalevest, de nem ízlett, csak ettem, mert hátha lemegy néhány deka. De már a második napon feladtam az egészet, mert rá sem bírtam nézni a levesre. Ez a káposztaleves viszont tényleg finom! Este több tányérral is el lehet belőle fogyasztani! Az egyik legfontosabb észrevétel a recepttel kapcsolatban: a káposztát tényleg puhára kell főzni és az nem tíz perc...

Hozzávalók:

  • 1 kis fej káposzta (nem mértem le sajnos, csakis azért főztem belőle levest, mert már kezdett fonnyadni a hűtőben és megsajnáltam...), apróra vagdosva
  • 2 közepes fej hagyma, felkockázva
  • 2 közepes méretű fehérrépa, felkarikázva
  • víz
  • bors
  • szerecsendió
  • 2 babérlevél
  • vaj (kb. két evőkanál, hidegen adagolva)
  • zöldséges ételízesítő
  • 4-5 púpos evőkanál parmezán
  • 2 evőkanál sűrű kókusztejszín

A vajat egy edényben felolvasztjuk, rádobjuk a hagymát és egy kicsit pirítjuk közepes hőfokon, majd ráborítjuk a káposztát és a fehérrépát is. Pár percig együtt pirítjuk,majd felöntjük annyi vízzel, ami ellepi. Sózzuk, borsozzuk, ízesítjük szerecsendióval, ételízesítővel, babérlevéllel és lefedve jó hosszan főzzük. Én alacsony hőfokon főztem, nehogy a víz hirtelen elpárologjon és leégjen, mert elég sűrűn előfordul ez velem - általában annyira belefeledkezem valamibe más tevékenységbe, hogy elfelejtem, hogy feltettem valamit főni :):):) 
Amikor nagyon kellemesen puha a káposzta, akkor először is kivesszük a babérlevelet (én sajnos benne felejtettem és az is ledarálódott:)), majd belekanalazzuk a kókusztejszínt és a parmezánt is és így együtt alaposan leturmixoljuk. Ellenőrizzük elég sós és fűszeres e és már kész is!!!
Kb. nyolc tányérnyi adag lett belőle (persze nem mindegy, kinek mekkora a tányérja :))
Nagyon finom, nagyon könnyű és gyorsan elkészíthető!!!

1 megjegyzés:

  1. Ez a leves tényleg naggggyon finom! Isteni, köszönöm szépen a receptet. Én a káposztát eddig főleg savanyítva szerettem. Az édeskáposztát anyukám paradicsomos káposztának és káposztás tésztának készítette, egyik sem volt a kedvencem. Ez a leves viszont a mai napon az lett!

    VálaszTörlés