2014. február 22., szombat

Majdnem ír ragu




Van egy nagyon régi szakácskönyvem, amit akkor vettem, amikor a lánykáink megszülettek és minden egyes receptet elkészítettem, megjegyzésekkel láttam el, hogy én miben tértem el az eredeti összeállítástól és milyen lett a végeredmény... A kamra takarításakor ma a kezembe akadt a szakácskönyv és gondoltam, paleosítva újrakészítem mindegyik egytálételt :)
Ez azért lett majdnem ír, mert az eredeti recept marhalapockából készül, de nekem általában csak pulykamell van a mélyhűtőben...

Hozzávalók:


  • 60 dkg pulykamell, felkockázva
  • olívaolaj
  • 3-4 szelet bacon, felkockázva
  • 2 nagy sárgarépa, felszeletelve
  • 2 nagyon nagy vöröshagyma, felkockázva
  • kb. 12 közepes méretű gomba, félbe vágva
  • kakukkfű
  • 2 evőkanál őrölt zabpehely
  • 1.5 dl fehérbor
  • 1.5 dl víz
  • vegeta


A sütőt 180 fokra melegítjük. A felkockázott húst a serpenyőbe tesszük az olajra és szép pirosra sütjük a darabokat, majd kiszedjük egy jénai tálba, a serpenyőbe pedig a bacont tesszük egy ici pici olajjal, majd a hagymát is rádobjuk. Együtt pároljuk-pirítjuk. Amikor elkészül, akkor a jénaiban lévő húsra borítjuk mindenestől, ráöntjük a karikákra szeletelt sárgarépát és a gombadarabokat is.
Egy mélyebb tálkában összekeverjük a vizet, a bort, a vegetát, borsot, kakukkfüvet és a két kanál őrölt zabpelyhet. Ezt az egész egyveleget szépen egyenletesen rálocsoljuk a jénai tartalmára.
Én alufóliával alaposan leborítva tettem a sütőbe, mert a jénaim tetejét eltörtem... Kicsit több, mint egy órát hagytam a sütőben leborítva, majd miután levettem a fóliát, még kb. negyed órát sütöttem, hogy a leve sűrűsödjön. A többiek tésztával ették - szokás szerint, én csak úgy magában. Issssteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése