2014. február 13., csütörtök

Mennyei nokedli




Ezt a receptet anyukám találta ki és készítette el először. Nem hogy finom, egyszerűen mennyei!!!! Másfél éve nem ettem nokedlit... Merthogy nagyjából azóta vagyok paleós, de eddig lusta voltam nokedlivel kísérletezni... Ezt ki kell próbálni! Ezt tettem a Húslevesbe is, ezt ettem a Citromos pulykamellhez is...

Hozzávalók:
  • 8-10 evőkanál zabpehely, őrölve
  • 1 tojás
  • Víz
  • Olaj


Az őrölt zabpelyhet egy tálba tesszük, hozzáadjuk a tojást és a sót, majd óvatosan adagoljuk hozzá a vizet, miközben folyamatosan kevergetjük. Egy ragacsos egyveleget kell, hogy kapjunk, amit kb. öt percre félreteszünk pihenni, hogy a zabpehely meduzzadjon. 
Közben bőséges vizet teszünk fel főni, teszünk bele sót és olajat.
Amikor a víz felforr, evőkanállal szaggatjuk bele a tésztát - ne szaggassunk se túl vastagot, se túl vékonyat... (Ez olyan semmilyen tanács, nem?)
Kb. negyed órát kell főzni, de én kóstolással döntöttem el, hogy mikor jó.


1 megjegyzés: