2014. február 11., kedd

Zöldséges szaftos pulyka





Hááát, ez nagyon jól sikerült, magam sem hittem volna, mert mindent beledobáltam, amit a hűtőben találtam - egy kis brokkolit, maradék cukkinit, a kis fonnyadt sárgarépákat... :)

Hozzávalók:


  • kb. 60 dkg pulykamell, felkockázva
  • 1 kis fel brokkoli, kicsi rózsákra szedve
  • 1 cukkini, felkarikázva
  • 1 zöld kaliforniai paprika, felkockázva
  • 4-5 kisebb sárgarépa, felkarikázva
  • 3-4 evőkanál kókusztejszín
  • olívaolaj
  • víz
  • vegeta
  • bors


Első körben a cukkinit besóztam és negyed órára félretettem. Azután a sárgarépát olívaolajjal a serpenyőbe dobtam - nem sajnáltam az olívaolajat. Közben serényen tisztítottam a többi zöldséget - a répa után, a brokkolit tettem a serpenyőbe, majd a cukkinit és legutoljára a paprikát. fűszereztem, majd folyamatosan kevergettem, mert egy ideig nem tettem alá vizet - próbáltam némi grillezést imitálni :) Amikor már nagyon sercegett, öntöttem alá kevesebb, mint 1 dl vizet, épp csak annyit, hogy nem égjen le a zöldség, majd még így pirítgattam pár percig. 
Amikor jónak találtam, kiöntöttem egy tálba, és ezután a felkockázott húst öntöttem a serpenyőbe, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, vegetáztam, borsoztam és lefedve pároltam vagy 35-40 percet. Ezután levettem a fedőt. hagytam, hogy a víz egy kicsit elpárologjon, majd hozzáadtam a zöldségegyveleget. Belekanalaztam a kókusztejszínt, majd együtt még főztem, fedő nélkül. A fűszereket pótolni kellett a víz miatt. Tíz perc után lehúztam a tűzhelyről, és egy harmadát a húsos-zöldséges egyvelegnek beleöntöttem a turmixgépbe, és húsostól leturmixoltam - ez lesz, ami a lisztmentes sűrítést helyettesíti.
Összekevertem a másik kétharmaddal, ellenőriztem a fűszerezést. És ennyi. 
A többiek főtt rizzsel ették, én a tegnap sütött, maradék sajtos tallérral. 
Nagggggyon finom, még a lányoknak is nagyon ízlett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése